پیرامون شعار سال
* حمایت از سرمایه نباید به معنای حمایت از سرمایهداران زالوصفت که مدام خون مستضعفان را با دلالی و باندبازی و احتکار و .. میمکند نیست. بلکه حمایت از سرمایه به معنای حمایت از سرمایه طبقه کوخنشین و نیز حمایت از سرمایه افرادی است که شاید خود کوخنشین نباشند اما خوی کوخنشینی دارند و سرمایه خود را نیز در جهت ایجاد کارهای مولد، عدالت اجتماعی و کاهش شکاف طبقاتی استفاده میکنند.
* تبلیغ مصرف کالاهای داخلی نباید به گونهای تفسیر شود که منجر به مصرفزده کردن جامعه شود. جامعه مصرفزده و اسرافکار نه در مقام مصرف به فرهنگ مصرف کالاهای داخلی پایبند خواهد بود و نه در مقام سرمایهگذاری، سرمایهاش در جهت تولید داخل قرار خواهد گرفت.
* در راستای حمایت از تولیدات داخلی یکی از کارهایی که گروههای مردمی یا دانشجویی در شهرستانها میتوانند انجام دهند بررسی وضعیت منطقه خود و مطالبه در سطوح منطقهای ضمن رساندن دردها-برای مثال دردهای صنایع تولیدی خرد یا کشاورزان- به مسئولین ردهبالا میباشد. که میتوان کارهای زیر را ذیل این سرفصل آورد:
- شناسایی ظرفیتهای بومی
- توجیه کردن مردم از لحاظ فکری، دغدغهمند کردن و فعالکردن آنها برای پیشبرد اهداف و نیز مطالبه از مسئولین
- نشست و برخواست با کارگران و کشاورزان و شنیدن دغدغههای آنها در عین استفاده از ظرفیتهای مطلعین منطقه و استفاده از اساتید
- فعال کردن خود کشاورزان و کارگران منطقه برای پیگیری مطالبات خود
* شعارهای این سالیان و بالخص شعار امسال میتواند فرصتی باشد تا جمعها و حرکتهای کشاورزی و کارگری مبتنی بر چهارچوب انقلاب اسلامی و در راستای پیگیری مطالبات صنفی و سیاسی -حتی تبلیغات فرهنگی- شکل گیرد.
* نقش مردم صرفا نباید در مصرف و الگوهای مصرف خلاصه گردد. سرمایه و هنر کاری و توانایی تولید مردم نیز میتواند و اصولا باید فعال شود. این امر از یک طرف نیازمند نشان دادن و تبلیغ الگویی به مردم میباشد که در آنها افراد، تعاونیها و ... توانسهاند با سرمایه خود دست به تولید بزنند و از طرف دیگر نیازمند مساعدت حکومت-نه از جنس تنبلپرور!-، اصلاح بروکراسی ناکارآمد و حمایت از تولید داخلی با شیوههایی درست میباشد. در واقع مردم باید به جای کسب ثروت از طریق خرید و فروشهای غیر مولد به کارهای تولیدی یا حداکثر مواردی که مقدمه تولید را برای عدهای دیگر فراهم میکند روی بیاورند.
پ.ن: این موارد در حکم تأملات اولیه بود.
این صفحه +امام خمینی را هم ببینید و به حلقههای خود اضافه کنید.

این عکس برایم خیلی حرف دارد خیلی!...