خدا را! خدا را! سومالی را!
کتابی خوبی است.
به نوعی اثر علی بن ابی طالب، امام برخی(!) از ما شیعیان
مجموعهای از خطبهها و نامههایی است که توسط سید رضی جمع شده است
هر چند تمامش خواندنی است اما چند موردش بیشتر به دل من نشست!
من جمله مورد زیر که وصیت حضرت امیرالمومنین(ع) به امام حسن و حسین(علیهم السلام) پس از ضربت خوردن میباشد.
فقط قبل از خواندنش به مصادیقش در دوربر خودمان توجه کنیم من جمله مصیبتزدگان سومالی!
شما را به ترس از خدا سفارش میکنم به دنیا روی نیاورید، گرچه به سراغ شما آید، و بر آنچه از دنیا از دست میدهید اندوهناک مباشید، حق را بگویید، و برای پاداش الهی عمل کنید. دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید. شما را، و تمام فرزندان و خاندانم را، و کسانی را که این وصیت به آنها میرسد، به ترس از خدا، و نظم در امور زندگی، و ایجاد صلح و آشتی در میانتان سفارش میکنم، زیرا من از جد شما پیامبر(ص) شنیدم که میگفت: «اصلاح دادن بین مردم از نماز و روزه یکسان برتر است.»
خدا را! خدا را! درباره یتیمان، نکند آنان گاهی سیر و گاه گرسنه بمانند، و حقوقشان ضایع گردد.
خدا را! خدا را! درباره همسایگان، حقوقشان را رعایت کنید که وصیت پیامبر(ص) شماست، همواره به خوش رفتاری با همسایگان سفارش میکرد تا آنجا که گمان بردیم برای آنان ارثی معین خواهد کرد.
خدا را! خدا را! درباره قرآن، مبادا دیگران در عمل کردن به دستوراتش از شما پیشی گیرند.
خدا را! خدا را! درباره نماز همانا که ستون دین شماست.
خدا را! خدا را! درباره خانه خدا، تا هستید آن را خالی مگذارید، زیرا اگر کعبه خالی شود مهلت داده نمیشوید.
خدا را! خدا را! درباره جهاد با اموال و جانها و زبانهای خویش در راه خدا. بر شما باد به پیوستن با یکدیگر، و بخشش همدیگر، مبادا از هم روی گردانید، و پیوند دوستی را از بین ببرید، امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید که بدان شما بر شما مسلط میگرداند، آنگاه هر چه خدا را بخوانید جواب ندهد.
سپس فرمود: ای فرزندان عبدالمطلب: مبادا پس از من دست به خون مسلمین فرو برید و بگویید: امیر مومنان کشته شد، بدانید جز کشنده من کسی دیگر نباید کشته شود.
درست بنگرید! اگر من از ضربت او مردم، او را تنها یک ضربت بزنید، و دست و پا و دیگر اعضای او را مبرید، من از رسول خدا(ص) شنیدم که فرمود: «بپرهیزید از بریدن اعضای مرده، هر چند سگ دیوانه باشد.»
بعد نوشت:
از بین نامههای نهج البلاغه، نامههای با شمارهی مقابل بیشتر به دلم نشست: 3 ، 27 ، 41 ، 45 ، 47 ، 46 ، 59 ، 60 ، 69 ، 53 ، 31 (امیدوارم بقیهاش هم به دلم و ذهنم و عملم بنشیند!)
تو گوگل باز در مورد سومالی نوشتم:
کمک اینترنتی به مصیبتزدگان سومالی
http://www.emdad.ir/epay/
دیگر شماره حسابها تو لینک زیر
http://www.emdad.ir/sub/hesab.asp
فردای نزدیکی است که فردی در وصیت به فرزندانش بگوید:خدا را! خدا را! درباره يتيمان، نکند آنان گاهي سير و گاه گرسنه بمانند، و حقوقشان ضايع گردد
شرمنده پیامبری نشویم که میگفت: من سمع منادی ینادی یا للمسلمین فلم اجبه فلیس بمسلم
راستی امشب تولد امام حسن مجتبی است... از ایشان نگویم دیگر
این عکس برایم خیلی حرف دارد خیلی!...